Pravidlá

Na stiahnutie: Organizačný poriadok súťaže VUCAP Challenge

Štruktúra súťaže:

  1. Súťaž VUCAP Challenge je členená na ročníky. Jeden ročník súťaže prebieha počas jedného školského roka.  
  2. Každý ročník pozostáva z dvoch off-line postupových kôl a finálovej prehliadky.  
  3. Postupové kolo je realizované off-line formou spravidla v popoludňajších hodinách. 
  4. Finálová prehliadka je organizovaná prezenčnou formou v dopredu oznámenom termíne v mieste sídla organizátora. 
  5. Súťaž prebieha v jednej spoločnej kategórií. 
  6. Študenti súťažia v tímoch. Počet súťažiacich v tíme nie je obmedzený, avšak jeden tím môžu tvoriť iba študenti z jednej školy. Jednu školu môže reprezentovať aj viac tímov. 
  7. Každý tím môže pri registrácii uviesť svojho tútora, spravidla učiteľa príslušnej školy. Jedna osoba môže byť tútorom aj viacerých tímov.  

Organizačné zabezpečenie súťaže:

  1. Organizátorom súťaže je Spoločné laboratórium VUCAP – Vissim & UPJS Colaborative Analytics Platform. 
  2. Korešpondenčná adresa súťaže je
    • VUCAP Challenge, 
    • Ústav informatiky PF UPJŠ, 
    • Jesenná 5, 
    • 041 54 Košice, 
    • e-mail: vucap@upjs.sk
  3. Organizátor zverejňuje informácie o VUCAP Challenge  na stránke https://vucap-challenge.science.upjs.sk 
  4. Registračné údaje sa uvádzajú v štruktúre:
    • Názov tímu, 
    • Názov školy, ktorú tím reprezentuje, 
    • Mená a priezviská účastníkov tímu,
    • Korešpondenčná e-mailová adresa tímu (môže byť aj súkromná), 
    • Tútor tímu (nepovinné). 
  5. Postupové off-line kolo prebieha spravidla na domovských školách zaregistrovaných tímov. Použitý programovací jazyk, nástroje a metódy nie sú obmedzené.  
  6. Súťaž sa koná v duchu fair play. U každého z tímov sa predpokladá, že pri riešení zadaní pracuje samostatne, čestne a v prípade, že použije akýkoľvek medziprodukt, ktorý nie je jeho dielom, uvedie príslušný zdroj. Organizátor si vyhradzuje právo vylúčiť zo  súťaže súťažný tím, ktorý porušil zásady férovej súťaže. 
  7. Súťažné riešenia sa odovzdávajú  v súlade s inštrukciami uvedenými na stránke súťaže. 
  8. Prvé postupové kolo trvá spravidla do konca januára a druhé do konca apríla príslušného školského roka.  
  9. Spolu s popisom riešenia je potrebné zaslať aj prípadný zdrojový kód. Zdrojový kód sa nezverejňuje na stránke súťaže, slúži len na posudzovaciu činnosť odbornou komisiou.  
  10. Členmi odbornej komisie súťaže sú vysokoškolskí učitelia a študenti a zástupcovia spoločnosti VISSIM, prípadne iní externí evaluátori.  
  11. Počas školského roka sa uskutočnia aj inštruktážne webináre k jednotlivým súťažným zadaniam. 
  12. Do finálovej prehliadky postupujú tímy, ktoré vo svojej kategórii splnili všetky podmienky súťaže a ktoré získali dostatočný počet bodov na základe hodnotenia off-line postupového kola odbornou komisiou. V prípade veľkého počtu úspešných tímov môže organizátor obmedziť počet postupujúcich tímov. 
  13. Odborná komisia v off-line postupovom kole hodnotí:
    • korektnosť riešenia a jeho originalitu, 
    • technickú náročnosť  a primeranosť riešenia, 
    • grafické spracovanie a kvalitu prezentácie, 
    • úplnosť a zrozumiteľnosť spracovanej dokumentácie. 
  14. Tímy postupujúce do finálovej prehliadky prezentujú svoje riešenie pred odbornou komisiou. Prezentácie sa môžu zúčastniť ostatní súťažiaci, pozvaní hostia a verejnosť.  
  15. Odborná komisia v rámci finálovej prehliadky hodnotí odbornú a prezentačnú úroveň riešenia. Bližšie pokyny obdržia pozvané tímy spolu s pozvánkou. 
  16. Vyhodnotenie súťaže a oceňovanie tímov prebieha po ukončení finálovej prehliadky.  
  17. Výsledky súťaže spolu sú následne zverejnené na stránke súťaže.